הזדמנויות עסקיות למכירה

כל איש עסקים חולם על מציאת עסק המתאים לצרכיו ואשר יוכל לפרנס אותו היטב כבר בתחילת הדרך. יש הרוצים עסקים היכולים להתפתח ולהיעשות חובקי עולם ויש הרוצים עסקים קטנים המתאימים למידותיהם שניתן לנהלם מהבית או ממשרד צנוע. כך או כך, חיפוש אחר הזדמנויות עסקיות למכירה אינו פוסק אף לרגע. ניתן למצוא היצע רב במדורי תיווך עסקים, בכל אחד מהם ניתן למצוא בין היתר, זיכיונות בתחומי מסעדנות, מזון, סלולאר, רפואה, הלבשה והנעלה ועוד.

המונח הזדמנות עסקית מעט מטעה מאחר ולא תמיד הדבר הוא כך. על מנת להיות משוכנעים שהעסקה כדאית כדאי לבדוק את העסק המוצע לעומק. הדבר אומר, בראש וראשונה בדיקה פיננסית עליו. אותה ניתן לעשות על ידי קבלת דו"חות מבוקרים על ידי רואי חשבון. הם יספקו תמונת מצב על הפעילות העסקית, מחזורי הכספים, רווחים או הפסדים, התחייבויות ועוד. כן, יש לבדוק חוזים עתידיים, תביעות ועיקולים אם קיימים, רשימת לקוחות וספקים, את הידע הארגוני וההון האנושי הקיים וכל מידע שיכול לסייע.

בדיקה לעומק כזאת חיונית כדי למנוע כניסה לעסק שבקשיים. מומלץ מאוד לרוכש להבין בתחום אליו הוא נכנס. שיהיה לו ניסיון וידע מוקדם משירות כשכיר או כמנהל בתחום, הוא חייב להיות בעל תכונות לניהול עסק ובעל חוש לעסקים. בנוסף, הוא אמור לבקש מהמוכר ללוות אותו ואת העסק במשך התקופה הראשונה לפעילותו. וזאת בנוסף לחפיפה הראשונית. כל אלו יספקו רקע טוב לרכישה מוצלחת שתוכיח עצמה. הזדמנויות עסקיות למכירה טובות נדירות, יחסית, ואם כבר נתקלים באחת כזאת, כדאי לשמור על כללים אלו כדי לממשן בהצלחה. כמובן, שמומלץ להיעזר ביועצים כלכליים, רואי חשבון, עורכי דין ומומחים אחרים אשר מבינים היטב בתחום של רכישות עסקיות.

 

הסדנאות שלנו